Oostzaan blijft zich inzetten voor veiligheid

Veiligheid is van het grootste belang. Ook de komende jaren moet daarin geïnvesteerd worden.

Er is de afgelopen jaren ingezet op betere handhaving en nauwere samenwerking met onze veiligheidspartners, waaronder de buitengewoon opsporingsambtenaren (boa’s), politie en brandweer.

De boa’s en wijkagenten spelen een belangrijke rol in het handhaven van de openbare orde en het voorkomen van criminaliteit en overlast. Hun aanwezigheid en actie in onze gemeente zijn van onschatbare waarde voor het welzijn van onze inwoners.

Daarnaast is het belangrijk om de rol van de brandweer en haar vrijwilligers als veiligheidspartner te versterken. Leden van de vrijwillige brandweer staan paraat om niet alleen branden te bestrijden, maar ook om te reageren op andere noodsituaties, zoals ongevallen en reddingsoperaties. Ze zijn een onmisbare schakel in de veiligheidsketen en verdienen onze volledige steun.

Om deze doelen te bereiken, moeten we ervoor zorgen dat onze handhavers, politie en brandweer voldoende middelen en steun van de samenleving krijgen. Goede uitrusting voor boa’s is nodig om hun werk effectief te kunnen doen. Ook moeten we luisteren naar de wens van de vrijwilliger brandweer. Zij moeten als First Responder opgeroepen worden om te assisteren bij reanimaties.

De Oostzaanse VVD benadrukt het belang van nauwe samenwerking tussen de gemeente, politie, brandweer en andere relevante instanties om criminaliteit en noodsituaties actief aan te pakken. Door gezamenlijke inspanningen kunnen we de veiligheid van onze gemeenschap verder verbeteren.

Samen met onze handhavers, politie en brandweer willen we een veilig Oostzaan creëren waar iedereen met een gerust hart kan wonen en genieten van onze prachtige gemeente.